lavazemekhodro

روغن هیدرولیک فرمان چیست و چه عملی در خودرو انجام می دهد

0 گؤروش
یازار:‌

برای این که یک خودرو عملکردی صحیح و بدون نقص داشته باشد باید در مقاطع معینی اقدام به بازبینی و تعویض روغن های مورد استفاده در آن را نمود. یکی از روغن های بسیار مهم در خودرو روغن هیدرولیک فرمان است که باعث عملکرد درست و راحت فرمان خودرو می شود.

روغن هیدرولیک فرمان خودرو چیست

در گذشته خودروها دارای فرمان های مکانیکی بودند. اگر چه این فرمان ها نیاز به تعیین حرکت خودرو را مشخص می نمودند اما فرمان دادن به خودرو به سختی صورت می گرفت. اما با بازار آمدن فرمان های هیدرولیکی و جایگزینی این فرمان ها با فرمان های مکانیکی امروزه تعیین مسیر حرکت خودروها با استفاده از این فرمان ها بسیار راحت و ساده شده است.

اما برای این که این فرمان ها نیز عملکردی درست و به موقع داشته باشند نیاز به استفاده از روغن هیدرولیک فرمان می باشد. این روغن یک روان کننده حرکت قطعات و منتقل کننده قدرت موتور به چرخ ها می باشد. روغن های هیدرولیک به دو دسته بزرگ روغن های نفتی و روغن های سنتتیک تقسیم بندی می شوند.


چه زمانی نیاز به تعویض روغن هیدرولیک فرمان در خودرو است

روغن هیدرولیک فرمان از جمله روغن هایی است که نمی توان برای آن زمان معینی را برای تعویض در نظر گرفت. زمان تعویض این روغن بنا به چند مورد متغیر است. از مهمترین مواردی که زمان تعویض روغن را تعیین می نماید توجه به عملکرد روغن در قطعاتی است که با آن در تماس است. برای همین هر فرد باید روغن فرمان خودرو خود را به صورت دوره ای بازبینی و کنترل کند.

اما از علائمی که نشان دهنده زمان تعویض روغن هیدرولیک فرمان است می توان به این موارد اشاره نمود.

  • احساس بوی سوختگی
  • تیره و کدر شدن روغن
  • تغییر در غلظت روغن یا ویسکوزیته آن
  • ایجاد کف و یا حباب های کوچک بر روی سطح روغن، این حباب ها مانع از عملکرد صحیح روغن در قطعات می شود.

چه عواملی باعث ایجاد فساد در روغن فرمان می شود

روغن هیدرولیک فرمان دارای عمر بسیار طولانی می باشد. اما عوامل مهمی باعث کاهش این عمر شده و زمان تعویض روغن را کم می نماید. از مهمترین این عوامل می توان به این نکات اشاره نمود.

کم شدن سطح روغن یکی از مهم ترین عوامل ایجاد فساد در روغن است. با کم شدن این سطح قطعات بر روی هم سائیده شده و به سادگی بر روی هم حرکت نمی کنند. این کار باعث بروز حرارت و درگیری این قطعات شده و در اثر این اتفاق در بعضی از این قسمت ها شکستگی و یا خوردگی صورت می گیرد. همین سائیگی ها و خوردگی ها به صورت ذرات معلق در سیستم خودرو و روغن هیدرولیک فرمان در آمده و مانع از کارایی درست این روغن می شود.

فراموش نکنید که در این زمان نمی توان بر روی این روغن روغن جدید اضافه نمود. توجه کنید که حتما در این گونه مواقع اقدام به تعویض روغن نمایید. تا از فساد روغن جدید مخلوط شده با روغن قدیمی جلوگیری شود.

دمای موتور خودرو نیز از عواملی است که باعث ایجاد فساد در روغن فرمان می شود.


چگونه از فساد روغن فرمان مطلع شوید

در صورتی که شما متوجه تغییر در سطح روغن هیدرولیک فرمان خودرو خود نشده اید می توانید با توجه به چند نکته دیگر از زمان تعویض این روغن اطلاع حاصل نمایید.

از مهمترین نکات گوش نمودن به صدای فرمان خودرو می باشد. در صورتی که فرمان خودرو صداهای ناهماهنگی ایجاد می کند و در هنگام چرخش و یا حرکت غژغژ می کند بهترین نشانه برای زمان تعویض روغن است.

از دیگر نشانه ها نیز می توان به سفت شدن فرمان اشاره نمود. در این مواقع فرمان خودرو به سادگی به اطراف نمی چرخد و در این زمان در برابر فشار وارده آمده به شدت مقاومت می کند. در این زمان نیز اقدام به تعویض روغن هیدرولیک راحت ترین راه برای رفع این مشکل است.

روغن اکسل

یکی از بهترین روغن ها برای سیستم خودرو روغن اکسل می باشد. روغن اکسل یا دیفرانسیل یکی از روغن هایی است که مانع از سائیده شدن و فرسودگی قطعات خودرو می شود. این روغن ها غلظت بیشتر و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند. در فشار بالا نیز روغن اکسل به خوبی عملکرد داشته و هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی نماید.

این روغن زمان تعویض بسیار طولانی داشته و تنها در مواردی خاص نیازمند تعویض می شود. از این موارد می توان به نفوذ آب به آن اشاره نمود.

توجه نمایید که بعضی از خودروها نیز بنا به دلایلی نیازمند تعویض روغن اکسل خود می شوند. اما تشخیص این زمان حتما با افراد با تجربه و ماهر در این زمینه است.

برای خرید و مشاوره برای انتخاب روغن هیدرولیک فرمان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به سایت ما مراجعه فرمایید.

https://www.google.com/search?q=%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%84&rlz=1C1CHBD_enIR858IR858&oq=%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%84&aqs=chrome.0.69i59j0i19j0i19i22i30l4j69i60j69i61.957j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


آردینی اوخو
شنبه 25 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

خرید اینترنتی روغن گیربکس ادینول اصل

0 گؤروش
یازار:‌

در حال حاضر در بازار برند های متعدد روغن گیربکس با تنوع در کیفیت عرضه می شود. روغن گیربکس ادینول اصل از مناسب ترین روغن ها برای گیربکس های اتوماتیک بوده و از محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان برخوردار است. روغن گیربکس ادینول اصل را می توان با قیمت مناسب تهیه نمود. برای دریافت روغن گیربکس ادینول با قیمت ارزان بهترین راهکار خرید اینترنتی این روغن با کیفیت و استاندارد می باشد.

روغن گیربکس ادینول

از قسمت های مهم یک خودرو می توان به گیربکس اشاره کرد که نیاز به معاینه و رسیدگی منظم دارد. برای کارکرد مناسب گیربکس باید از روغنی استفاده نمود که از کیفیت خوبی برخوردار باشد. در حال حاضر برند های متنوعی از روغن گیربکس در بازار عرضه شده که تولید شرکت های معتبر داخلی و خارجی می باشد. از برند های معتبر روغن گیربکس می توان به روغن گیربکس ادینول اشاره کرد که برای انواع خودرو های سبک و سنگین کاربرد دارد.


ویژگی های روغن گیربکس ادینول اصل

در تهیه و تولید روغن گیربکس ادینول از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی های مدرن بهره گرفته شده تا بهترین محصول روانه بازار مصرف گردد. روغن گیربکس ادینول تولید کشور آلمان بوده و به دلیل کیفیت عالی کمپانی های بزرگ تولید کننده خودرو مصرف کننده آن می باشند. روغن گیربکس ادینول در گیربکس های اتومات کاربرد دارد و از میزان مقاومت بالایی در برابر فشار و تغییرات دمایی برخوردار است.

در تولید روغن گیربکس ادینول از مواد شیمیایی خاص استفاده شده که سبب افزایش طول عمر بخش های مختلف گیربکس می شود. همچنین مصرف روغن گیربکس ادینول از زنگ زدگی اجزاء گیربکس جلوگیری می کند. با توجه به تنوع محصولات شرکت ادینول از روغن گیربکس ادینول می توان در انواع خودرو ها بهره برد. روغن گیربکس ادینول در بسته بندی های استاندارد یک لیتری به بازار عرضه می شود.

روغن گیربکس ادینول به دلیل لغزنده بودن نقش روان کننده را داشته و سبب روان شدن حرکت دنده ها در گیربکس می گردد. همچنین مصرف روغن گیربکس ادینول اصل در گیربکس خودرو باعث خنک شدن بهتر جعبه دنده اتوماتیک شده و به انتقال بهتر قدرت به موتور خودرو کمک می کند. علیرغم این که روغن گیربکس ادینول در ماشین هایی با گیربکس اتوماتیک کاربرد دارد ولی می توان از آن برای خودرو های دارای گیربکس دستی نیز استفاده نمود.

دریافت روغن گیربکس اصل

از نکاتی که در هنگام خرید انواع روغن گیربکس از جمله روغن گیربکس ادینول باید مد نظر قرار داد دریافت نمونه های اصل این محصول می باشد. با توجه به استقبال مصرف کنندگان از روغن گیربکس ادینول در کنار نمونه های اصل بسته بندی های فیک و تقلبی این روغن نیز در بازار عرضه می شود. از آنجا که شناخت روغن گیربکس ادینول اصل از تقلبی آسان نیست بهترین راهکار خرید از طریق نمایندگی های معتبر عرضه محصولات ادینول می باشد.

قیمت روغن گیربکس ادینول

با توجه به کیفیت عالی روغن گیربکس ادینول امروزه شرکت ها و صاحبان خودرو به دنبال خرید عمده و خرده این محصولات هستند. از دغدغه های خریداران عمده و خرده روغن گیربکس ادینول دریافت این روغن با قیمت مناسب می باشد. با در نظر گرفتن مزایای بهره گیری از روغن گیربکس ادینول و کیفیت عالی این محصول با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می رسد. برای اطلاع از قیمت روز روغن گیربکس ادینول می شود از طریق نمایندگی های عرضه مستقیم این محصولات اقدام نمود. فاکتور های مختلفی در تعیین قیمت روغن گیربکس ادینول نقش دارد که از آن میان می توان به نوع بسته بندی، نوسانات قیمت بازار و میزان استقبال خریداران اشاره کرد.


خرید روغن گیربکس ادینول اصل

در حال حاضر برای خرید و تهیه روغن گیربکس ادینول اصل راهکارهای متنوعی پیش روی خریداران قرار دارد. خرید اینترنتی از روش های مدرن و به صرفه خرید کالا است که با استقبال اقشار مختلف جامعه روبرو می باشد. از این رو انواع روغن گیربکس از جمله روغن گیربکس ادینول از طریق سایت خرید اینترنتی عرضه می شود. در سایت خرید اینترنتی روغن گیربکس ادینول می توان اطلاعات محصول، مزایا، نحوه کارکرد، قیمت و چگونگی سفارش کالا را مشاهده نمود.

از آنجا که سایت اینترنتی عرضه کننده مستقیم و بی واسطه روغن گیربکس ادینول می باشد هزینه خرید روغن گیربکس برای خریداران عمده و خرده ارزان خواهد بود. همچنین با خرید اینترنتی روغن گیربکس ادینول می توان در هزینه های جانبی خرید صرفه جویی نمود. ارائه بسته بندی های اصل روغن گیربکس ادینول با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا به همراه خدمات پس از فروش از دیگر خدمات سایت های خرید اینترنتی روغن گیربکس ادینول می باشد.

https://www.amazon.com/Gearbox-Oil/s?k=Gearbox+Oil

آردینی اوخو
شنبه 25 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

روغن صنعتی چه تفاوتی با روغن ماشین دارد

0 گؤروش
یازار:‌

استفاده از روغن در خودروها باعث افزایش کارکرد موتور و طول عمر قطعات و موتور خودرو می شود. روغن ماشین در انواع مختلف و برای قسمت های مختلف خودرو طراحی و تولید می شود که استفاده از روغن صنعتی مناسب به شما این اطمینان را می دهد که خودرو شما تا سال های طولانی در خدمت شما خواهد بود.

روغن ماشین چیست و چه عملی در آن انجام می دهد

در گذشته روغن ماشین از یک روغن پایه و تنها چند مواد افزوده که باعث افزایش عمر این روغن بود تولید می شد. اما امروزه با استفاده از فناوری های بسیار نوین شرکت های بزرگ بسیاری اقدام به تولید انواع مختلف این روغن ها با فرمولاسیون های بسیار پیشرفته نموده اند. عملکرد این روغن ها در موتور و یا قسمت های دیگر خودرو باعث این موارد می شود.

  • روان نمودن قطعات و پوشش کلیه سطوح توسط روغن ماشین مخصوص همان قسمت
  • کم نمودن مقدار زیاد استهلاک در قطعات خودرو
  • ممانعت از رسوب مواد زائد در قسمت های داخلی و قطعات خودرو
  • خنک نمودن قطعات مختلف خودرو
  • جلوگیری از ورود گرد و خاک به موتور و نگهداشتن این ذرات در روغن ماشین، این ذرات تا هنگام تعویض روغن در این روغن قدیمی نگهداری خواهند شد.
  • جلوگیری از آلودگی هوا
  • کمک به کارکرد بهتر موتور در دماهای بسیار پایین و یا بسیار بالای محیط
  • کاهش سوخت و بهبود در روند مصرف این ماده

مواد افزودنی در روغن ماشین چیست

علاوه بر روغن پایه که در تولید روغن های ماشین مورد استفاده قرار می گیرد از مواد افزودنی بسیاری در این روغن برای بهبود کیفیت آن استفاده می شود. هر کدام از این افزودنی ها بر کیفیت قسمتی از روغن تاثیر مستقیم دارد. از جمله افزودنی هایی که به روغن اضافه می شود می توان به این موارد اشاره نمود.

  • موادی که خاصیت جداکنندگی دارند.
  • موادی که خاصیت پاک کنندگی دارند.
  • موادی که مانع از استهلاک قطعات خودرو می شوند.
  • موادی که روانکاری روغن را افزایش می دهند.
  • موادی که مانع از خوردگی در قطعات می شوند.
  • مواد ضد اکسیداسیون
  • مواد آنتی فوم
  • موادی که باعث افزایش نقطه حرارت روغن می شوند.

روغن های صنعتی چیست

این گروه از روغن ها باعث کاهش ساییدگی و فرسودگی در قطعات خودرو می شوند. این نوع از روغن در بسیاری از صنایع مانند صابون سازی، پلیمر و گریس مورد استفاده قرار می گیرند. نوع خاصی از این روغن ها در صنایع خودرو و همچنین استفاده در قسمت های مختلف خودرو و روغن ماشین مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته این روغن ها از حیوانات گرفته می شد. برای همین در طی مرور زمان به سرعت اکسیده شده و کیفیت خود را از دست می داد. اما امروزه از نفت گرفته می شوند و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. به این روغن ها مواد افزودنی ویژه ای اضافه و با تغییر در فرمولاسیون آن استفاده از آن را بسیار گسترده تر نموده اند.


انواع روغن صنعتی

این دسته از روغن های به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که بنا بر گرانروی و غلظت در این موارد مورد استفاده قرار می گیرند.

  • روغن های ترمز
  • روغن های موتور
  • روغن هایی که منتقل کننده قدرت هستند
  • روغن هایی که منتقل کننده حرارت هستند
  • روغن هایی که در تراشکاری خنک کننده می باشند
  • روغن هایی که نقش محافظت کننده را دارا می باشند.
  • روغن های برشی
  • انواع گریس
  • ....

همانطور می گفته شد طیف بسیار گسترده ای از روغن های صنعتی وجود دارند که روغن ماشین تنها یک گروه از این روغن ها را تشکیل می دهد.


انواع روغن های ماشین

روغن های ماشین به انواع مختلف تقسیم می شود و هر کدام در قسمتی از خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع روغن های ماشین می توان به این موارد اشاره نمود.

  • روغن موتور
  • روغن گیربکس
  • روغن هیدرولیک فرمان، گروه روغن های هیدرولیک برای ترمز نیز مورد استفاده واقع می شوند. این گروه باید دارای خلوص زیاد و درجه اکسیداسیون ثابت باشند. گرانروی نیز در این دسته مقدار معینی است.
  • روغن جعبه دنده
  • روغن اکسل
  • روغن هایی که نقش خنک کنندگی در موتور خودرو دارند
  • روغن های حرارتی خودرو

البته فراموش نکنید که نوع خودرو نیز در انتخاب نوع روغن ماشین موثر خواهد بود. اما ذکر این نکته نیز دارای اهمیت است که همیشه خرید روغن ماشین گرانقیمت دلیل کارکرد بهتر در تمام خودروها نمی باشد.

بعضی از انواع روغن های ماشین برای خودروهای معمولی مناسب نبوده و کارکرد موتور را کاهش می دهند. برای همین انتخاب نوع روغن مناسب برای قسمت های مختلف خودرو باید توسط افراد با تجربه صورت گیرد. تعویض روغن ماشین نیز باید توسط افراد باتجربه و ماهر انجام شود. توجه نمایید که شما خود نمی توانید اقدام به تعویض روغن موتور و یا قسمت های دیگر خودرو نمایید. همچنین نمی توان نوع روغن مورد استفاده در خودرو خود را بدون توجه به نوع قبلی مورد مصرف تعویض نمایید. در بسیاری از موارد این کار باعث آسیب به خودرو خواهد شد. برای خرید و مشاوره می توانید به سایت ما مراجعه و با کارشناسان این سایت برای انتخاب بهتر روغن های خودرو مشورت نمایید.

https://www.google.com/search?q=%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86+%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C&rlz=1C1CHBD_enIR858IR858&sxsrf=ALeKk02y7USyQ35U3BXwGNfeq0-suMjZeA:1615191949112&ei=jd9FYLi_Bs_VgQbYh4noDg&start=10&sa=N&ved=2ahUKEwj4ufvyoqDvAhXPasAKHdhDAu0Q8tMDegQIBRAz&biw=1600&bih=789


آردینی اوخو
شنبه 25 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :