میله های ارت اساساً مورد استفاده قرار می گیرند زیرا اتصالات آنها رابط را با زمین در تمام شرایط خاک به منظور دستیابی به یک سیستم ارتینگ با کیفیت در شبکه های توزیع و انتقال برق سربار و زیرزمینی فراهم می کند که این امر ظرفیت جریان خطای بالایی را در پست های فشار ضعیف، متوسط ​​وبالافراهممیکند. ،برجهاوکاربردهایتوزیعبرق.
برای خرید سیم ارت مفتولی از زیتون کابل اقدام کنید.
مناسب برای نصب در جایی که شرایط زیرزمینی عاری از سنگ و صخره است، میله ارت یا گروهی از میله های مسی را می توان با استفاده از موادی با مقاومت کم مانند بنتونیت احاطه یا پر کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا در این وبلاگ، راهنمای مختصری از میله های زمین را برای شما شرح می دهیم که جزئیات آنچه را که باید بدانید را شرح می دهیم.
 
چرا وجود کابل ارت اینقدر مفید هستند؟
بسته به شرایط خورنده و هدایت الکتریکی شرایط زمین، میله ارت را می توان مشخص کرد تا به شما امکان حفاظت از زمین ایمن، ثابت و طولانی مدت را بدهد، استحکام مکانیکی میله باید در برابر سایش و تنش متحمل شده هنگام نصب با برق یا برق مقاومت کند. چکش میله رانندگی پنوماتیک؛ سر میله ارت هنگام راندن نباید "قارچ" کند یا به سمت بیرون پخش شود. میله های ارت در طراحی خود قابل تمدید هستند و با جفت های مسی برای اتصال چندین میله برای رسیدن به عمق حرکتی لازم استفاده می شوند - کوپلرهای میله ای هدایت الکتریکی دائمی را ارائه می دهند و میله های ارت مسی طولانی تر به خاک هایی با مقاومت کمتر در اعماق کمتر دسترسی دارند.
میله‌های ارت عمودی معمولاً مؤثرترین الکترود برای استفاده در مناطق معمولاً کوچک‌تر پست‌ها هستند یا در شرایط زمینی با مقاومت کم خاک، که میله می‌تواند در جایی که میله می‌تواند به آن نفوذ کند، زیر لایه‌ای با مقاومت خاک بالا قرار دارد.
 
میله های زمین قطر v طول
یک تصور اشتباه که اغلب ایجاد می شود این است که یک ارتباط مستقیم و واضح بین قطر میله ارت استفاده شده و تأثیر بر کاهش خوانش های مقاومت زمین وجود دارد، اما این نادرست است.
مقدار مقاومت تنها با دو برابر کردن قطر میله 9.5٪ کاهش می یابد، که به معنای افزایش وزن و هزینه میله تقریباً 400٪ است. بنابراین منطق این است: از اقتصادی ترین میله ارت استفاده کنید که شرایط خاک به نصاب اجازه رانندگی بدهد.
به نظر می رسد قاعده کلی این است که دو برابر کردن شعاع میله ارت مقاومت را تقریباً 10 درصد کاهش می دهد و گزینه مقرون به صرفه ای نیست. با این حال، دو برابر کردن طول میله، از نظر تئوری مقاومت را تا 40٪ کاهش می دهد.
 
قطر میله
 
میله های زمین رانده اضافی در کنار هم قرار می گیرند و به هم متصل می شوند، آنها باید از یکدیگر و از کابل های مجاور با فاصله ای که کمتر از عمقی که به آن رانده می شوند، جدا شوند. علاوه بر این، میله های زمین باید با استفاده از نوار مسی یا کابل مسی لخت با همان سطح مقطع هادی الکترود زمین متصل شوند. الکترودهای اضافی باید طوری قرار داده شوند که هر گونه جداسازی ضروری سیستم های الکترود زمین LV و HV حفظ شود.
انواع میله های زمین
میله های ارت فولاد ضد زنگ
میله های زمین فولادی گالوانیزه
میله های زمینی با رزوه مس
میله های زمین مس جامد
مس بهترین انتخاب برای مواد الکترود زمین به عنوان یک رسانای زیرزمینی است، مس جامد برای نصب با جریان خطای بالا توصیه می شود در حالی که میله های متصل به مس معمولا برای بخش های کوچکتر نصب می شوند.
میله های زمینی هسته فولادی متصل به مس به دلیل استحکام الکتریکی و مکانیکی، مقاومت در برابر خوردگی به عنوان هزینه نسبتاً پایین تر در مقایسه با انواع مس جامد یا فولاد ضد زنگ، بالاترین تعیین شده را دارند - میله های گالوانیزه کم هزینه معمولاً برای نصب غیر بحرانی، کوتاه مدت یا موقت. نیازهای زمین

دوشنبه 23 آبان 1401
بؤلوملر :