سیستم تعلیق خودرو چیست؟
 این سوال را بسیاری از علاقه مندان به خودرو از ما می پرسند. اگرچه برخی از دوستداران باتجربه خودرو پاسخ را می دانند ، اما تجدید نظر در آن هرگز ایده بدی نیست. به زبان ساده: سیستم تعلیق خودرو ضربه ها را جذب می کند و هنگامی که چرخ ها پس از سرعت یا دست انداز جاده بالا می آیند ، چرخ ها را به سمت زمین هل می دهد. این قسمت ضروری هر وسیله نقلیه معمولاً شامل لاستیک (و باد تایر) ، فنرها ، کمک فنرها و اتصالات بدنه خودرو به چرخ ها می شود. بدون وجود همه این قطعات سیستم تعلیق خودرو ، نمی توان در مورد کیفیت سواری یا هندلینگ جاده صحبت کرد. با این حال ، گاهی اوقات مردم تمایل دارند اهمیت سیستم تعلیق خودرو را نادیده بگیرند.
کارنوما انواع روغن موتور، روغن گیربکس و روغن اکسل باکیفیت بالا را عرضه می کند که شما می توانید انواع لوازم جانبی خودرو را از فروشگاه کارنوما خریداری کنید.
 

اما حتی یک کالسکه دوران ویکتوریا دارای سیستم تعلیق است و همه ما سواری ناهموار آنها را می دانیم. حالا تصور کنید همان سواری را دارید اما با ماشین خود ، سرعت بسیار بالاتری از سرعت یک جفت اسب در حال توسعه است. بدون نوع سیستم تعلیق مدرن ، هر بار که پشت فرمان می نشینید ، یک حرکت پر از دست انداز استخوانی تضمین می شود. اما این همه ماجرا نیست ، زیرا حتی رانندگی کلی نیز بسیار خطرناک خواهد بود. تصور کنید وقتی یک دور تند بپیچید چه اتفاقی می افتد: چرخ های داخلی از زمین بلند می شوند و در نتیجه یک رول جانبی ایجاد می شود.
 
انواع سیستم تعلیق خودرو - سیستم تعلیق وابسته
دو نوع اصلی سیستم تعلیق وجود دارد: خودروهای وابسته و مستقل و مدرن ترین خودروها به نوع دوم مجهز شده اند. اگرچه شما احتمالاً نمی خواهید متخصص تعلیق خودرو باشید ، اما این ایده خوبی است که در مورد هر نوع سیستم تعلیق یک یا دو چیز بدانید. سیستم تعلیق خودرو وابسته قطعات کمتری نسبت به جایگزین دارد. بزرگترین تفاوت در محور اتصال چرخ راست و چپ است. اگر جاده ای لاستیک چپ شما را به سمت بالا هل دهد ، راست نیز به طور همزمان حرکت می کند. به عنوان یک قاعده کلی-نوع تعلیق وابسته ارزان تر و مناسب تر برای خودروهای سنگین است که مقرون به صرفه تر از راحت هستند. در غیر این صورت ، هر دو سیستم تعلیق اتومبیل وابسته و مستقل دارای قطعات مشابهی مانند فنر (برگ یا سیم پیچ) و نوعی کمک فنر هستند.
تعمیر سیستم تعلیق خودرو - سیستم تعلیق مستقل
در مورد انواع دیگر سیستم تعلیق خودرو چطور؟ برخلاف سیستم وابسته ، سیستم تعلیق مستقل بدین معناست که هر چرخ دارای فنرها و کمک فنرهای مخصوص به خود می باشد بدون آنکه محور آن را به چرخ طرف دیگر متصل کند. چرا این بهتر است؟ یک فرورفتگی ساده جاده فقط روی چرخ که از روی آن عبور می کند تأثیر می گذارد ، اما با نوع وابسته ، محور اتصال چرخ دوم را نیز حرکت می دهد ، حتی اگر جاده زیر آن در شرایط ایده آل باشد.
 
اکنون بیایید توضیح دهیم که قطعات معمولی در سیستم تعلیق خودرو چیست. فنرها با توجه به وضعیت جاده فشرده و منبسط می شوند و وزن خودرو را تحمل می کنند. کمک فنرها یک پمپ روغن هستند که کار ناهموار کویل ها را صاف می کند و راحتی رانندگی را تضمین می کند. با این حال ، این دو قسمت تعلیق همیشه جداگانه نصب نمی شوند ، فنر اغلب در اطراف جاذب می چرخد. طراحی این محور بر اساس نام مهندس آمریکایی Earl S. MacPherson ، مهندس آمریکایی MacPherson Strut نامیده می شود. راحتی بیشتر به لطف پایه تسمه اضافه می شود. یک طرف این قسمت به بدنه خودرو و طرف دیگر به پایه متصل است. در بین آنها عایق لاستیکی قرار دارد که ارتعاشات سوار را جذب می کند.
 
علاوه بر این ، سیستم تعلیق خودرو دارای یک نوار ضد رول است. مانند سیستم وابسته ، این قسمت سمت چپ و راست تعلیق را متصل می کند ، اما همچنان به چرخ ها اجازه می دهد تا جداگانه به جاده واکنش نشان دهند. هدف از ضد رول این است که خودرو را موازی با جاده نگه دارد زیرا هنگامی که خودرو در پیچ است ، اغلب چرخ ها به دلیل تغییر زاویه تماس با جاده ، چسبندگی خود را روی آسفالت از دست می دهند.
اگر سیستم تعلیق اتومبیل شما با مشکلاتی روبرو است ، سخت نگیرید. با فشار بر سیستم تعلیق خودرو ، چنین مسائلی نباید غافلگیر کننده باشد. برخی از علائم رایج مشکل در سیستم تعلیق خودرو سواری غیرعادی با دست انداز است. یک آزمایش ساده برای وضعیت سیستم تعلیق خودرو این است که وزن خود را روی کاپوت فشار دهید. پس از برداشتن وزن خود از وسیله نقلیه ، ماشین نباید بیش از 3 بار جهش کند. در غیر این صورت ، با کمک فنرها و پایه های ضربه گیر مشکل دارید. گاهی اوقات مشکلات سیستم تعلیق با مشکلات تایر یا ترمز اشتباه گرفته می شود. مطمئناً لاستیک ها با سیستم تعلیق مرتبط هستند ، اما در بسیاری از مواقع وقتی خودرو هنگام رانندگی به یک طرف می رود ، این مشکل بر اساس سیستم تعلیق است. فشار ، تراز و ترمزهای تایرها را بررسی کنید. در صورت عدم وجود ناهنجاری ، دیگر جستجو نکنید زیرا مشکل باید در سیستم تعلیق خودرو شما باشد.
 
در پایان ، مشکلات تعلیق یک مسئله جدی است و باید به موقع رسیدگی شود. امیدواریم این مقاله به شما در درک سیستم تعلیق خودرو کمک کرده باشد. بنابراین دفعه بعد که با تعمیرکار در مورد تعمیرات مورد نیاز صحبت می کنید ، احساس می کنید که به یک زبان صحبت می کنید.
 
منبع: https://motorcompanyleicester.co.uk/what-is-car-suspension/

یکشنبه 18 مهر 1400
بؤلوملر :