یک مشکل رایج در موتورها وجود دارد که ممکن است شما را بترساند - صدای موتور. با این حال ، هر سر و صدای عجیبی که از زیر کاپوت ماشین شما می آید بد نیست - برخی صداها طبیعی هستند. انواع مختلفی از صداهای بد توسط موتور تولید می شود - از صدای جیرجیر و ضربه ، ناله و سایر صداهای عجیب. اگر به آنها توجه نکنید ، همه آنها می توانند برای شما سردردهای زیادی ایجاد کنند. در سطور زیر ، ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا تا حدودی موضوع را روشن کنیم.
با کارنوما همراه باشید تا بهترین لنت ترمز را برای ماشین خود خریداری کنید. فروشگاه کارنوما انواع روغن گیربکس اتوماتیک و روغن گیربکس ادینول را با بالاترین عرضه می کند.
 
چرا صدای موتورهای دیزلی از موتورهای بنزینی بلندتر هستند؟
موتورهای بنزینی و دیزلی هر دو موتورهای احتراق داخلی هستند که برای تبدیل انرژی سوخت به انرژی مکانیکی ساخته شده اند. تفاوت اصلی بین این دو در فشرده سازی است. در موتورهای دیزلی ، سوخت به هوای فشرده شده داخل سیلندر تزریق می شود. این نوع موتورها بسیار سر و صدا تر از موتورهای بنزینی هستند زیرا مکانیک آنها تحت فشار بیشتری کار می کند. بسیاری از قطعات کوچک در داخل مانند کلاهک های فلزی ، شیرهای کوچک و لوله های روغن وجود دارد که باعث ایجاد سر و صدا می شوند. علاوه بر این ، سوخت دیزل کمتر از بنزین فیلتر شده و ذرات بیشتری در آن وجود دارد ، که هنگام احتراق آن صدای آن را بلندتر می کند. مشکلات موتورهای دیزلی معمولاً به این دلیل رخ می دهد که مردم از صداهای بد که مشکلات را نشان می دهند غافل شده اند.
مشکلات سر و صدای موتور دیزل
چندین نوع صداهای بد وجود دارد که می تواند نشان دهنده مشکل موتور دیزل شما باشد:
 
سر و صدای ناهنجار. این نویز ممکن است هنگام افزایش سرعت خودرو ایجاد شود. این ناشی از مخلوط هوا و سوخت در سیلندر است که در اثر فشرده سازی درون موتور زودتر مشتعل می شود. که به آن احتراق پیش گفته می شود و می تواند به پیستون ها ، سوپاپ ها و میله های اتصال داخل موتور آسیب برساند.
صدای تیک تیک موتور دیزل. معمولاً این امر در اثر اجزای رفت و برگشتی مانند سوپاپ ، پیستون ، میله ها و میل فشار ایجاد می شود. صدا نشان دهنده مسائل متعددی مانند سطح روغن پایین ، سوپاپ های نامناسب ، ضربه زدن به میله یا بلند کننده پر سر و صدا است.
ضربه موتور دیزل. صدای کوبیدن توسط انژکتورها تولید می شود. به طور معمول ، روان کننده در تصفیه صدا را کاهش می دهد ، اما اگر در پانزده دقیقه از کار ، سر و صدا از بین نرفت ، باید موتور را دقیقتر بررسی کنید.
سر و صدا مش بندی زنجیره زمان بندی. زنجیره زمان بندی میل لنگ و میل لنگ را به هم متصل می کند ، بنابراین حفظ آن در همه زمان ها مهم است. سر و صدای تولید شده توسط زنجیره زمان بندی نامناسب هنگام سرد شدن موتور تکان دهنده است و هنگامی که موتور به طور کامل گرم می شود یک صدای کم صدا است. این مشکلات موتورهای دیزلی بسیار رایج است و مراقبت به موقع از آنها بسیار مهم است.
عیب یابی نویز موتور دیزل
همانطور که اشاره کردیم ، نویزهای موتور شما نباید نادیده گرفته شود. مهم است که صداها را همانطور که ظاهر می شوند تشخیص دهیم. بنابراین اگر یکی از صداهای فوق را بشنوید ، چه کاری می توانید انجام دهید؟
 
ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که موتور تشخیص داده شده است. شرکت موتور می تواند به شما در عیب یابی هرگونه سر و صدا از خودروی دیزلی شما کمک کند ، فقط کافی است درخواست خود را از طریق وب سایت ما انجام دهید یا با شماره 0116 287 0792 با ما تماس بگیرید.
 
اگر سر و صدا دارید ، احتمالاً از نوع سوخت اشتباه استفاده می کنید. این می تواند یک راه حل آسان یا چیزی پیچیده تر مانند کشش کمربند باشد که برای ایجاد یا حفظ تنش نیرو اعمال می کند.
سر و صدای موتور موتور دیزلی می تواند نشانه ای از سطح پایین روغن باشد که باعث می شود اجزای سوپاپ روانکاری مناسبی نداشته باشند. سطح روغن خود را فوراً بررسی کنید و در صورت پایین بودن آن ، باید خودرو خود را تعمیر کنید. یکی دیگر از عوامل ایجاد این سر و صدا می تواند یک بلند کننده معیوب یا یک میله اتصال بد باشد. خبر بد این است که شما نیاز به بازسازی موتور دارید.
ضربه موتور دیزل. این همیشه باعث نگرانی نمی شود. دلیل ضربه زدن به انژکتورها این است که روغن کاری مناسبی ندارند. اگر از سوخت مناسب استفاده می کنید ، انژکتورها ضربه و کلیک را متوقف می کنند. با تعویض انژکتورهای جدید با روشهای ساده می توان این مشکل را برطرف کرد.
مشکلات زنجیره زمان بندی سر و صدای ناشی از زنجیره زمان بندی معمولاً ناشی از شل بودن آن است. اگر تعمیر آن را برای مدت طولانی به تعویق بیندازید ، از بین می رود. این می تواند به موتور شما آسیب جدی برساند و هزینه زیادی را در بر خواهد داشت. به همین دلیل است که باید مشکل را سریع حل کنید.
اگر وسیله نقلیه دیزلی دارید ، متوجه می شوید که صداهایی مورد انتظار است. به هر حال ، این موتورها هنگام کار به شما اطلاع می دهند. شما روی چنین وسیله ای سرمایه گذاری کرده اید تا بیشترین استفاده را از آن ببرید و کارهای سنگین را انجام دهید. علاوه بر تعمیر و نگهداری منظم ، آگاهی از مشکلات معمول سر و صدای موتور دیزل می تواند به شما کمک کند تا کامیون خود را دقیقاً همانطور که برای مدت طولانی تری در حال کار است ، نگه دارید.
 
در زدن
اگرچه صدای ضربه می تواند کمی نگران کننده باشد ، اما در موتورهای دیزلی همیشه بد نیست. ضربه یا کلیک از انژکتورهای سوخت شما می آید. اگر روغن آنها ضعیف باشد ، می توانید این صدا را بشنوید. برای جلوگیری از این امر ، از سوخت مناسب استفاده کنید و سر و صدا باید متوقف شود. با این حال ، در صورت تداوم ، ممکن است لازم باشد انژکتورهای سوخت خود را تعویض کنید.
 
تیک زدن
یکی از دلایل اصلی تیک زدن عدم روانکاری مناسب اجزای سوپاپ است. سطح پایین روغن باعث این اتفاق می شود. اگر صدای تیک تیک می شنوید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که روغن خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که کم نیست. اگر چنین است ، فوراً خودرو خود را تعمیر کنید. تیک زدن همچنین می تواند نتیجه خراب شدن میله اتصال دهنده یا خراب شدن بلند کننده باشد. اگر چنین باشد ، مسئله جدی تر است و نیاز به بازسازی موتور دارد
ناهنجار
دلایل مختلفی برای شنیدن صداهای تند وجود دارد. ممکن است از سوخت اشتباه استفاده کنید. با این حال ، توضیح مشکل تر می تواند مشکلی در مورد کشنده تسمه باشد. این وظیفه حفظ تنش از طریق اعمال نیرو را بر عهده دارد ، بنابراین هر گونه مشکلی با آن باید فوراً ارزیابی شود.
 
دیگر مشکلات
اگر صدایی عجیب از زنجیره زمان بندی می آید ، به احتمال زیاد به دلیل شل بودن است. به تعویق انداختن رفع چنین مشکلی ممکن است باعث از بین رفتن زنجیره زمان بندی شود. اگر این اتفاق بیفتد ، موتور شما آسیب جدی می بیند و حل آن یک مسئله بسیار بزرگتر خواهد بود.
 
منبع: https://motorcompanyleicester.co.uk/diesel-engine-noise-problems-and-troubleshooting/

دوشنبه 26 مهر 1400
بؤلوملر :